Informatie voor het bibliotheeknetwerk

Dashboard Samenwerking bibliotheken en de Belastingdienst

Laatst bijgewerkt: 16 februari 2023
In dit dashboard kun je de gegevens uit het onderzoek Samenwerking Belastingdienst en bibliotheken bekijken, vergelijken en filteren.
Inhoudsblok

Sinds 2017 kunnen burgers voor hulp en ondersteuning bij de (online) belastingaangifte terecht in de bibliotheek. Dit dashboard biedt inzicht in de product- en dienstverlening van bibliotheken rond de samenwerking met de Belastingdienst. De onderwerpen van het onderzoek zijn op verschillende manieren te raadplegen. Zo is het mogelijk de historische gegevens op landelijk niveau in te zien, evenals de ontwikkelingen gedurende de afgelopen jaren. Ook kunnen bibliotheken de resultaten op provinciaal en lokaal niveau filteren en verschillende organisaties met elkaar vergelijken. Naast dit dashboard zijn de belangrijkste resultaten verwerkt in een landelijke rapportage en infographic, waarin de belangrijkste bevindingen over 2022 op landelijk niveau zijn beschreven. Deze zijn hier terug te vinden.